31 січня 2016 р.

Дороге самоврядування

автор: Володимир Харченко
SumуNews, Центр досліджень регіональної політики (м.Суми)

У разі проведення повноцінного процесу децентралізації в Україні органи місцевого самоврядування, виконавчі органи рад набудуть додаткових важелів впливу на формування фінансової політики. Депутати нового скликання намагаються контролювати обласні та районні державні адміністрації щодо цілеспрямованості використання бюджетних коштів, що є абсолютно доцільним. Проте почати б варто з малого. Не тільки аналізувати напрямки фінансування, закладені в бюджеті рад, а й проводити контроль видатків, що витрачаються виконавчими апаратами рад протягом року, і про які депутати можуть і не здогадуватись.



Нами проведено аналіз трансакцій, зазначених на єдиному веб-порталі використання публічних коштів у кінці 2015 року стосовно обласних рад. На той час були обрані нові ради, процес обрання керівництва йшов не рівномірно до грудня місяця, проте це не заважало керівникам рад (що мали право підпису) оформляти платіжні документи.

Ряд видатків обласних рад є досить цікавими і сумнівними щодо їх доцільності.

При аналізі за допомогою інтерактивної графіки в цілому не враховувались (за виключенням занадто великих, на наш погляд, сум) поточні видатки на утримання приміщень, технічне забезпечення діяльності апарату ради, комунальні послуги, квіткову продукцію, комп’ютерну техніку тощо.

Досліджені напрямки видатків і самі трансакції мають бути цікавими, насамперед, для депутатів обласних рад та представників громадських організацій, що займаються аналітичною діяльністю та проводять фінансові розслідування.

На жаль, поки що портал використання публічних коштів не дає інформації про кількість товару та ціну або про заходи, що стоять за наданням певних послуг. Тому наведені видатки можуть бути цілком адекватними, а можуть і ні. Поки що це знаки питань.

Транспорт

Неадекватно високі видатки у більшості рад на транспорті послуги, паливо, ремонт автомобілів. По одним радам зазначено, що перевозився керівний склад чи депутати (Вінницька, Волинська, Полтавська ради), по іншим - просто «послуги з перевезення». Серед видатків Миколаївської ради (отримувач коштів ПКВО "ФАРМАЦІЯ") – «опл.пос.щ.екс.так.(п.ор.авт.тр.зас.вод.д.заб.діял.кер.деп.)» - конкретно не зрозуміло, які послуги, але видатки значні і якимсь чином пов’язані з транспортом.

Можливо, серед них є дійсно важливі, наприклад - перевезення воїнів АТО з місця служби, громадськості до проведення заходів тощо – але це має бути результат досліджень на місцях.
Харчування. Відмітимо Одеську облраду, яка заплатила 147 тис. гривень на проведення святкового фуршету. Для кого? Хмельницька облрада заплатила у грудні близько 10 тис. гривень за послуги з харчування депутатів на засіданнях.

Консультаційні послуги

Дніпропетровська облрада у листопаді-грудні заплатила ФОП Бондаренко у цілому 50 тис. гривень за різні консультаційні послуги, у т.ч. 25 тис. гривень – за послуги щодо стратегічного керування. Можливо економніше обрати Бондаренка в керівництво ради?

Канцтовари. Поліграфія

При аналізі видатки більшості рад не враховувались (незначні обсяги). Не зважаючи на те, що важко зрозуміти реальну потребу придбання конкретних товарів (чи, можливо, що вони закуповувались на рік вперед), все ж звернемо увагу на значні фінансові ресурси на ці цілі у Житомирській, Запорізькій та Одеській радах.

Технічне забезпечення

Київська облрада заплатила 17,8 тис. гривень для перевірки системи голосування та проведення тестової конференції. Регулярними були видатки на стенографічні послуги. Чернівецька рада за налагодження системи голосування витратила близько 60 тис. гривень, 92,5 тис. гривень – на пульти для голосування депутатів.

Серед інших видатків звернемо увагу на наступні: Івано-Франківська облрада заплатила 112 тис. гривень за наручні годинники, Одеська – у цілому більше 60 тис. гривень за подарункові годинники, Київська – 24,8 тис. – за посвідчення, значки та іменні таблички депутатів.

Для більш детального аналізу пропонуємо використати можливості інтерактивної графіки.

Як бачимо, фінансові ресурси в виконавчих органах рад є. Важливо, щоб це розуміли і контролювали фінансові операції самі ж депутати цих рад.



How it is made

  • Ілюстрація

Додати коментар:

Немає коментарів :

Дописати коментар